Friskis&Svettis Malmö


Löpning/Ute

 

FriskisSvettis_01_rgb

Det här är Löpning/Ute

Dina andetag är jämna och du känner marken under dig med lätta löpsteg. Du har hittat ett skönt flyt i ditt bästa tempo. Ledaren ger dig tekniktips och guidning dig så att du orkar hela vägen. Nästa löppass kanske du testar högintensiva intervaller, löpteknik eller backträning?

Utöver löpträning erbjuder Friskis Malmö under vissa perioder av året Cross och träning nere på Ribersborgsstranden

Passvarianter

Löpning distans 6 km

I distanspassen strävar vi efter att hålla ett jämt tempo under en bestämd sträcka. Vi strävar efter att du ska uppleva ett skönt flyt i din löpning.

Löpning distans 10 km

I distanspassen strävar vi efter att hålla ett jämt tempo under en bestämd sträcka. Vi strävar efter att du ska uppleva ett skönt flyt i din löpning.

Löpning intervaller

I intervallpasset blandar vi övningar där vi utmanar kondition, teknik, snabbhet och löpstyrka. Vi strävar vi efter stor variation i tempo och belastning. Arbetsperioder varvas med återhämtning.

Cross

I Cross blandas träning i stationer med löpning. Det är ett pass med mycket träningskänsla och tempo. Mellan stationerna är det förflyttning/löpning i 2-4 min. Cross är enkelt, effektivt och varierat. Här har alla möjlighet att ta ut sig utifrån sin nivå. Erbjuds oftast under varmare halvåret.

Träning på Ribban

Friskis Malmö älskar uteträning på Ribban! På vårt podie på gräsmattan vid Kallbadhuset erbjuder vi under sommarmånaderna 2 träningspass på måndagar och torsdagar. Sommaren 2018 tränar vi på Ribban mellan 28 maj – 30 augusti!