Friskis&Svettis Malmö


Flex

 

FriskisSvettis_12_rgb

Det här är Flex

Rörelseomfång, flexibilitet och smidighet – kärt barn har många namn.
Som barn tar vi vår rörlighet för givet men som vuxen behöver vi anstränga oss för att inte bli stela. Att få en smidigare och bekvämare vardag är en av vinsterna med rörlighetsträning. Men med rörlighetsträning kommer du också att träna den naturliga flexibilitet din kropp behöver och vara bättre rustad för att undvika skador.

Att träna rörlighet handlar om att sträcka ut muskler och leder. Antingen dynamiskt, i rörelse, eller statiskt, stillastående.

Passvarianter

Flex 55

Träna och utmana din funktionella rörlighet, den naturliga flexibilitet din kropp behöver. Du mjukar upp och sträcker ut dina muskler en i taget, eller i totala övningar för hela kroppen. Träningen är fokuserad med dynamiska, tydliga och energifyllda övningar. Passet vänder sig till dig som är igång och tränar och vill komplettera med träning för din rörlighet.

Flex soft

Mjuka upp och träna din funktionella rörlighet med extra hänsyn till leder och muskler. Träningen är lugn och inkännande och passar även dig som känner dig stel och ovan. Eller kanske tränar du tufft och vill varva med mer återhämtande träning. Du mjukar upp och sträcker ut dina muskler en i taget, eller i övningar för hela kroppen.

Flex soft passar också dig som med en mjuk och dynamisk rörlighetsträning vill stressa ner, hitta balans, välmående och återhämtning.

IntervallFlex

Under första hälften av passet utmanar du din kondition och styrka i ett tufft intervallupplägg. Under andra hälften tränar du din rörlighet.

Intervalldelen har högintensiv karaktär och växlar hela tiden mellan övningar för styrka och kondition. I flexdelen tränar du din funktionella rörlighet i ett dynamiskt och fokuserat flow. De muskler du tröttat ut i intervallavsnittet sträcks ut och blir rörliga, smidiga och avslappnade.

IntervallFlex är ett träningspass för dig som gillar att ta i och är rustad för intensiv träning.